Sunday, January 24, 2016

Hiatus

Hi...saya kembali, kembali membersihkan sarang laboh laboh dalam rumah ni sekejap. Dah setahun rumah ni berhantu ...orang dia pun selalu jugak jadi hantu lately.

Pastu dok fikir apa yang nak di update. Best ke cerita kau? Perlu ke meroyan, menyindir orang dan sinis sinis hint hint. That was so 2006 kan

Tapi kan saya nak tulis jugak sebab tadi singgoh blog si piah. Inspired sangat! Jangan lupa kayu vanila aku yer *ops*

Apa yang boleh dirumus dari apa yang berlaku ialah

Pertama - saya rasa nama blog ni dah tak relevant dan tak sesuai. Saya rasa sangat poyo dan nak muntah bila dilihat kembali perjalanan blog ni. Ye lah masa saya start kan saya remaja, penuh dengan emosi yang membuak buak. Semangat mengejar kehendak dan cita cita. Tapi bila dah kita dapat apa yang kita nak, kita buat ala ala je. Memang lelaki suka perangai gini ke?*saya tanya*. Tapi bab nama tu saya rasa kelakar sangat. Mesti kalau batchmate saya jumpa blog ni diaorg akan bahan non-stop sebab lately aku pun bahan junior sorang ni. Eh tapi dia kawan saya yer, bukan orang tak kenal kau nak bahan je. Sedih nanti.

Kedua - ada banyak benda nak dicerita kan tapi tak jadi cerita. Mungkin ia lebih enak kalau dirahsiakan? Atau dikala usia meningkat, kita kurang luahkan apa yang nak kita luahkan sebab khuatir apa orang fikir *eh kau ni kaki meroyan je tak habis habis*. Jadi kalau dulu, hidup penuh dengan kehidupan sebab setiap hari ada cerita nya. Sekarang juga begitu tapi lebih melihat kehidupan dengan persepsi yang bebeza. Macam kau dah drive jauh giler nak gi makan ayam kampung sebab kau bawak kawan kawan reccomend baik punya. Last last tutup! Pastu terus rasa nak naik jadi hantu tapi fikir balik, ok lah rezeki takda kali ni. Nampak tak? Sama jugak orang suka kita atau tak suka, kita take it as ok dah tak suka, nak buat camana. Takkan kit nak terhegih hegih kan...mai lah kita makan cendol lagi bagus.

Ketiga - saya tak da laptop nak tulis*alasan*. Habis yang kau update ni pakai asap ke? Tak lah saya pinjam Imac si pinoy altamirano. Kalau pakai ipad tu, cam shiyal la asyik typo pastu tengah karang best best poppppp hilang jadah dia back! Tak ke kau rasa nak buat ipad tu jadi cutting board sayur kau

Keempat - Saya nak cerita pasal apa yang saya buat sekarang tapi saya rasa macam malu plak. Dulu tak kau malu tepek gambar semua kan? Hahahahaha tahu takpa. saya suka cakap tunggu lah dah sampai hari yang sesuai, akan di kabor jugak.

Kelima -  ada orang nak spray asal denggi. Tadi dah announce suruh buka pintu, tapi aku wat bodo. Pastu diaorg tahu rumah kitaorg ni suka bertapa dalam rumah. 

Sampai jumpa lagi...semoga hari anda baik setiap hari


1 comment:

Mak Piah said...

Ai adlah obor semangat u ..thank u.. terharuuuu tau. Sebab ai terharu..u bawak i gi makan kat kedai yang hari u tayang dekat intregreng.

X MP