Thursday, February 5, 2015

Hey hey 2015

Dah lama tak muncul, kawan kawan seperjuangan pun semua makin malas nak menulis. Sebabnya Imah pun pakai FB buat kemunculan yang ditunggu tunggu. Kenal ke korang kat Imah? Lagi kau nak guna blog untuk menulis. Orang sekarang IG pun dah macam blog aku tengok menulis kat situ.

Anyway saya gatal tangan nak update. So saya update dari laptop boss saya. Orang bagi pinjam suruh buat kerja, aku kerja separuh jalan...otak asyik dok fikir nak tulis. Nasib baik Boss saya tu buta IT uols, aku tak cakap dia yang mengaku...so apa guna ada laptop canggih kalau best man dia tak guna kan? 

Let me update you about my life yang nobody interested to know but likewise, my blog suka la kan.

Life is pretty great now. On track I must say, but if you don't counter the wind, you might drift to he right or left. Ada kala naik hantu or jeles dengan apa yang orang ada but bila la tengok tengok balik, so far tak da la lagi sampai takda duit nak makan. I do feel regret sometimes nak nak kalau down, but for how long.

I reviewed the whole journey since I left flying school. There were a good time in a bad time. From one step to another step, bila dilihat betapa jauhnya berjalan kali ni rasa macam tak caya.

2013 is all about Redha Airlines dan Jeddah, I met beautiful friends there salah sorang tu ialah perempuan yang boleh bertukar ikut waktu. Saya rindu kat dia yang galok basuh baju kat sungai Seine.....whatevaaaa*matilah jeles*.

2014 which was last year, being jobless and left a good money for not to be complacent. Lagi pun bukan ada masa depan lain la bapak kau Captain kat situ*just to be honest*, but I take it as takda rezeki walaupun dalam hati penuh dengan sumpah seranah. That was the first time I learnt " rezeki bukan ditangan Manusia" tapi sapa lah saya nak belajar dari kesilapan kan kan kan.

From there I crawled to where I am now. I learnt from second mistake for not being patient, tamak dan tak sabar mungkin. My request was turned down...it was a bad percaturan I ever made. My name was spread to the whole network, katanya ada budak tak sabar sangat. Not to forget the eyes that they look at me. Salah move kot, tapi....tak check mate lagi. 

This second mistake thought me a lot about "Rezeki bukan ditangan Manusia". Sebab nya dalam pada orang sekat, kita manage to slip in. Nak cakap they were totally wrong tak boleh jugak. Ada sebab la mereka bengang dengan saya kan. Since I slip into the center web ni kan, I just focus on work. And from what I heard, my attitude and performance killed all the negative thought about me. 

At least ada la yang best kita dengar kan. I performed at prev department before I move to this one

So obviously I'm not flying yet if you want to know, but like i say. I keep on track.

OK patut sikit je nak tulis tapi banyak plak jadi nya. Cuma awan mega mendung banyak la uols*faham tak?*

See you when I see you

Piah rajin update, Esah malas sikit sekarang sebab anak -anak dia buat hal. Sejak jadi Ummi yang mithali ni, kalah mak mak orang.


4 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

DzuLagiL said...

Assalamualaikum...
wah.. lama x update...

btw, nak tnya... apa lagu kat blog niE?

DzuLagiL said...

Assalamualaikum...
wah.. lama x update...

btw, nak tnya... apa lagu kat blog niE?

captainlukman said...

DzulagiL....awak click dekat list player kanan, bawah. Wikiplayer kat situ ada list dia...hehehe saya bpergi berlayar