Thursday, January 28, 2016

#takajak

Hari ni saya panjat satu bukit, katanya famous among hikers kat KL. Ramai yang war-warkan jadi saya pong nak cuba. Amazingly dah kurang orang yang suka under estimate kita muncul. Kalau dulu, bila kita cakap.."oh aku nak belajar surf dekat Bondi beachlah". Maka akan ada suara suara setan kawan kita yang gelak sambil senyum. Tapi muka sebenar dia macam Maria Marriana dgn kening akak jianajeng yang macam minangkabau tu.

Saya tak ajak ramai, sebab ajak ramai confirm semua Aisyah. So saya hanya ajak dengan orang yang saya nak hike saja. Senang kita nak bercerita dalam panjat curam tu. Tak masuk lagi hot hot story yang kita nak share dengan kawan kita tu. Ok kawan yang sorang lagi yang tak diajak dan tak rasa nak share dia. Senang citer, tak payah ajak. Kau ajak nanti, banyak pulak isyarat mata nak kena bagi.

Tapi kau dah tahu kau tak nak ajak, tapi kau pose kat pesbuk, instegreng segala dengan harapan ...berapakah LIKE kau dapat.

Some comments #takajak and some comments #thanksforajak.

I love this

Memang aku tak nak ajak kau. Macam kau kuar makan, dah tahu dekat area rumah aku tapi takda pong nak call ajak minum cendol bawah pokok. Takkan ler saya nak sentap buat hashtag semua. Ini bukan balas dendam sebab dia tak ajak saya makan cendol tu. Tapi saya rasa nak keluar dengan orang lain. Sama jugak dengan dia, mungkin dia rasa lebih selesa keluar dengan kawan lagi satu, Atau ada rahsia kerajaan yang dia nak bentang kan.

Tak perlu la nak sentap siap buat # bagai. Walaupun ini adalah lawak semata-mata. Tapi kita kena terima hakikat, adakalanya kawan kita nak ajak orang lain. Siapa nak ajak, ajak lah. Siapa tak nak ajak, kita cari kawan lain yang ajak kita. Awak banyak kawankan, takkan takda kawan lain. OK even BFFTJ*best friend forever till jannah* pun adakala nak keluar dengan group lain.

Sama lah dengan bila kita nak ajak kawan kita kuar makan, Cakap je terus terang, nak ajak makan ni sambil ngums ngums. Bukan suruh orang lain ajak on behalf. Eh baru kenal ke bro? Make everything simple...pening la drama.

Anyhow, bukit dah ku daki, lurah dah ku sental dengan seluar trek tadi. Yang dapat dilihat, pemandangan yang indah. Jauh dari kesibukan kotaraya*sebelah kotaraya je kot* dan mendamaikan. Dan saya berjaya ajak kawan saya yang payah dan takut giler nak hike ni ke puncak. 

Penat tapi saya boleh relate dengan apa yang saya lalui sekarang.

Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah. Apa yang dilalui adakala syiok giler panjat, adakala penat sampai cramp lutu, adakala berhenti sekejap tapi tak juga kita menyerah kalah. Sebabnya kita nak sampai ke puncak.

Ok dah gi study, esok kena tanya ternganga tak leh jawab.



1 comment:

Mak Piah said...

#Ajakmakan di kedai juai gulai tu.