Saturday, April 27, 2013

Sayap

Semalam hari graduasi saya yang sesungguhnya saya takda rasa nak pergi langsung. Tak tahu lah pasal apa atau pun saya in denial sebab sebenarnya rasa malu dan takut nanti orang akan tanya 'Kau kerja apa sekarang?". Satu lagi saya dah convo dulu, so kali ni tak lah rasa penting mana*boleh ke macam ni?*

Temenggong Jugah  wasn't present yesterday even though he confirmed his attendance. Yang ni lagi teruk reason dia, sebab nya dia tak habis belajar lagi dan tak lari jugak rasa malu. Tak tahu lah kenapa orang-orang tua je yang nak rasa malu. Padahal budak-budak tu banyak lagi yang tak habis belajar tapi elok je grad jugak.

Bila saya cakap dekat Makji Esah saya tak nak pergi, dia kata "Rezeki orang lain-lain, mu gi lah penat belajor selama ni sapa kena raging" masa kitaorang berbokbekbokbek di kedai kopi kegemaran MB. Balik tu saya dok fikir lah, adakah perlu? Berbaloikah? Thanks to Esah namun begitu mokcik tingtong dok akat tepon rumoh dia, mintok no hengpong, dok wie starang baroh. How la nok majukan business mokcik tu ah? Aku speku dia sibuk berkempen area PCB tu! Tu yang koho dok akat tepong.

Sambil driving sambil fikir....aci dok?Drama sangat kan?

Masa reporting to cap helang, sekolah call tanya nak pergi ke tak? Saya dengan poyo*dalam hati je lah* kot nya aku fly time tu camana? I returned the call and informed sekolah burung, saya akan hadir dan bagitahu Sofea sekali. Sofea cakap ikut sukalah nak pergi ke tak....atas saya semuanya.. 

Saya fikir saya ni selfish, sebab kalau bab keluarga semualah tak boleh dan susah. Tapi kalau bab kerja semuanya boleh. Dari zaman dulu sampai ke kambing gurun sampai ke sekolah burung sampai ke sekarang, ada je tak nak join family gathering. 

Tapi disebabkan mulut tak habis-habis cakap tak nak , tak nak...hambik kau masa nak catch flight to KB, ada orang tu TERTINGGAL tie dan eppulatte!! Mampus mana nak cari especially Eppulate 2 bar tu. Pentinggggggggg wooooooooooooo dan nak dapat bukan senang. Siap kena pukul bagai dulu.Syukur sempat jugak adik aku hantar balik eppluate ke terminal, dah la time orang boarding kat gate.Phuihhhhhhhhhhhhhhh

So next time mulut guarded skit ya!

Saya berubah fikiran untuk pergi disebabkan keluarga, rasanya ia adalah hari yang perlu saya raikan dengan mereka. Walaupun aku ni jarang tunjuk kasih sayang tapi jauh dalam hati dan sanubari, mereka tetaplah No. 1. Cehhh kononlah, tapi kalau kawan call ajak lepak je sanggup ni jumpa kawan. Serious aku tak tipu, sangat perangai firaun tak dahulukan family. Lagi pun ini lah yang aku nak sangat, so yang kau tiba-tiba gila tak nak pergi apsal?

On the day itself, Sofea, Ernesto, Barbarra, Roberto dan Sebastian*anak sedara aku* pun ada jugak. Ernesto especially sakan dok bergambar dengan kapal kapal yang ada, si kecik Sebastian usah dicakaplah nak berlari saja. I saw their smile and I saw their happiness, dan saya rasa itu lah 'hadiah' untuk mereka yang banyak berkorban untuk saya. Terima kasih atas Doa' dan sokongan, sekarang masa untuk membalas kembali jasa mereka. Ada orang tu tiba plak rasa sebak pulak......*emo kan?*

Emo lah sebab saya kan kuat KOYA dari dulu dan masih lagi koya tapi less sikit je.

Satu lagi, yang tukang bagi 'sayap' ialah Astronaut Negara. Sangat tinggi dan handsome ya walaupun dia dulu ialah pelakon iklan yang famous. Very soothing voice sampai kakak aku si Barbarra dengan gediks tak hengat siap ambik gambar rapat baik punya...anak dia ntah kemana time tu. 

Congratulations to all my brothers, especially those who awarded with best piloting, best academic and topgun. Unexpected to the winners but they deserved it. Each of them were good during the training and we knew it. Walaupun salah sorang pemenang tu sampai ketar-ketar tak percaya dia menang. Kelakar lah budak-budak ni.



lama dah kan tak keluar muka kat blog sendiri*giler glamour*

Till we meet again

p/s: Not to forget to all instructors, yang baik, yang garang, you have your own reasons doing what you supposed to do during training. Never be forgotten even though it isn't mention anywhere, and Thank You wouldn't be enough to express our gratitude.Thank you Sir!!!!*berdiri tegap*

To readers who have been follow this blog(now and then)...Terima Kasih;)

4 comments:

Anonymous said...

cap helang? negara mana ni?

- maria

NenetPenne (NP) said...

is there anyone available for me? ha ha ha....

kisye_n said...

haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
tahniah2...sesat jgk nk jumpa rumah baru ni...

captainlukman said...

Maria - negara majulah bangsa untuk negara

NP-Ada...ada...banyk yang available tapi nanti jadi Zain dan CikTa plak hehehe...nak tak?

Kisye_n - welcome back, jumpa jugak akhirnya kan?hehehehe mekasih