Thursday, February 21, 2013

Do you know?

Lepak dengan kawan baru-baru ni,lama tak jumpa. Skali jumpa, semua benda nak update. This is only to the close one,but most of it if I think it's not necessary for me to share. I'll keep it to the max. Not even my parents know about it. Nothing much,lepak dengan kawan diikuti dengan kawan lama dia yang juga artis. Ok sungguh aku tak kenal,sebab masa dia mula-mula naik,pokcik berada di padang pasir. So mana lah aku tahu kononya kau tu pemes, walhal aku tak pernah kenal.

Since yang lain aku kenal dan so called artis ni aku tak kenal. Pokcik buat biasa je lah. Sebab aku tak kisah pun sapa lainlah artis tu aku suka macam silahmajik,jeklin,tak pun sitey ke kan. The feeling of seeing you in the 1st place sangat tak welcome. Senyuman tak ikhlas,nampak fake or maybe kau nak letak status artis tu kot. Dan yang kedua we are both ex-crew and we are good in people's expression. You can try your best,but we can feel how sincere you are.

We went to one cafe,lepak. Me catching up with the other girl. And she with a lil act I can see nagging my other friend so called her KB lah about how she miss flying.  KB dia tu dah start usap kepala showing a annoying sign. Mostly what I had observe,we as crew will polite and patiently order our drinks or foods. Kau tak suka pax layan kau cam shiyal,so you expect the same. Tapi tidak bagi nya. Ala sikit je nak mention 'waiter/es attitude'. Padahal cara kau panggil pun kasar, angkat tangan tu ok tapi muka kau tak perlu ketat dengan berkerut dahi. We've got our drinks but mine one expect to be no sugar, ok takpa boleh tukar...easy peasy but she keep moaning pasal waiter tu attitude.

Ok aku rasa rimas dan kaki aku dah start 'kuis' kaki kawan aku sorang lagi tanda aku nak balik.

I didn't speak to her so much sebab aku memang malas nak layan pun, but she and her KB did mention her as an actress seraya berkata " takkan tak tengok drama dot dot dot tu kot ". "aku memang tak tengok TV, lagi lah drama..cerita Adam Hawa tu pun aku tak layan" sapa lebih diva sekarang? Oh cakap macam kau pemes je. Since dah annoying kan? Aku pun tanya...kalau rindu flying,kenapa tak try local? Katanya dia tak nak kerja dengan local *WOOOOOWWWWW* dan rindu layover *alasan* dan bayaran berlakon hanya dapat lepas 2-3 bulan.

Eh jahat aku kalah kolumnis suratkabor ni!

She did mention about how irritating she was when someone hasn't do his/her job properly. Betul i agreed but its not your privilage to buat-buat muka ketat. You dislike if they called you Diva but somehow your body and speech doesn't telly yang.  I smiled and just nodded. But what she wasn't realise what I knew and observed.

So nak tahu tak kenapa dia tak nak fly local?

Sebab tak nak nanti orang kenal dia.

Tapi there's once in flight, my ABD encountered her was very slow in service, it's because ramai ya orang keep mintak autograph. So may ABD tanya kenapa ramai mintak otogrp...jawa nya sebab dia artis. Masalahnya ABD aku tak tahu pun dia tu artis.

How I can rate you? Ok lah tapi tak WOW pun.

Oktengsbye














7 comments:

Ayako A. said...

menanti update pasal semut *silent reader*

malas nak komen pasal retis bajet tu sebenarnya, tapi biasalah kalau yg feeling diva tu.. perasanlah glamour manjang *mata ke atas*

Unknown said...

Kalau setakat artis suam2 kuku.. tak yah la nak berlagak DIVA sgt.
Bukan ada orang nak SWOON over you pun.. meluat lagi ada laa..

Anonymous said...

adakah retis tu namanya bermula dengan huruf S yang bermula dgn wau bulan dan lepas tu join kambing gurun? aah taklah peymes mana. kalau alzalna tu minat lah jugak, dah la lawa.

lukmang, kamu pula laa ni join wau bulan ke atau kembali semula ke kambing gurun?

sekian,
captName yg dah give up utk jadi crew!

Mak Piah said...

the fake smile yang nampak ikhlas..tapi sebenarnya sebab prektis makes perfect...LOL ,kan Yang kan. I just realized this, MP pun sama jer...hahahah

Yang berangan rangan diva nih selalu nak kene santau dgn MP nih.LOL.

Taknak join local airlines ke dah tak laku sebab umur dah lepas podium yer ols, dianya? Ke takut kene taruk dengan kuru kuru yang lebih diva dan pocong kesetanan? Ahak hak hak.

alasan takleh blah, tak nak orang kenal. Sangat euwww!

Aking, mende KB KB nih...pls bagik tau. Hiks. I is blur.

x

ps. 3 hari lagik, MP nak gi Teranung layover bebehhh!!!NAsik dagiang pasar payang jum!

captainlukman said...

Kasih- ishhhh kenal ke Semut Cik? Hehehehe

Kak Sham- tu la pasal.....saya dah bosan feeling retis tanah Arab dulu. Now I conquer the retis universe*ok x Kak feeling skit kita?*

MP- Knowing is OK,Tatar la lepas ke tak kan? Sib baik aku dah brenti time tu,otherwise nak gal aku kerja dgn dia*ops*

Ni g TGG makan la banyak...eh kita kat TGG gok!! Boleh la jumpa

CaptName- mana kau menghilang? Mmmmmmm no name mention....no comment hehehe

Mak Piah said...

Aking:

kalau mung ader masa mung mari pasar payang, ambe pleng nok makang di Gerai Mok Teh lunch. Dalang kul 12-13 local time. 25/2

Mung napok orang Indonesia 4-5 orang ambe salah sorang. Ambe kenal mung. Nengok di pesbuk. Hiks.
Mutual fren banyok...lol.

x

captainlukman said...

Kejak...kejap....Gerai Mok teh ni mana?Ops matilah lupa daratan hahahaha* wehhhh mana aci main stalker gitu dlm FB??? Dok aci ah!! Mesti mutual frenz byk. Woken,insyallah....ni baik mkn kat kedai lain lg best!! Hehehehe