Thursday, March 17, 2016

#whyohwhy

Saya masuk kembali ke spital. Kali ni penginapan saya 3 hari dua malam. Apa yang best pun tak tahu, tapi for this second time in my life, aku rasa sangat la....apa lagi yang akan muncul pasni. So Piah, bukan saya tak nak citer...tapi saya da post jugak tapi tak war war kan je. Cukuplah dapat duduk bilik sorang sorang dan melayan TV dengan misi yang comel comel you yang suka melawat saya...ehh....ehh..

Tapi saya dah keluar tadi, saya bersyukur lagi dan memanjatkan syukur lagi kerana semua benda yang berlaku itu ada hikmah dia. See nampak je orang kurus tak semestinya sihat kan?

Anyhow mari lah kita menjaga kesihatan diri kita. Tua pulak rasa sebab selama ni tak pernah nak rasa tua kan kan kan.

Sekarang saya kembali ke awan biru, menjejak jejak awan awan yang nampak cantik dan bergumpal gumpal tapi percayalah kalau kau tahu, kau takkan masuk ke dalam tu. What I mean is, sebagai budak baru saya rasa saya kurang semangat. Semangat berkobar kobar macam masa mula gi kambing gurun dulu hilang disebalik debu. Kalau dulu saya lah orang yang paling rajin dalam kelas walaupun saya ni krik krik krik. Meaning kau tak lah pandai kebambooom sangat, tapi dalam tak pandai dan tak menjadi best student. Takdalah kita nak jump ship lepas ambik riban riban loan dari negara orang kan*ok takda kena mngena*. Saya lihat batchmate saya ramai yang semangat. Cisss dengki sungguh aku dengan diaorang.

Ye lah, diaorang muda. Baru membina kerjaya dan membina nama. Saya tahu perasaan tu, saya pernah mempunyai nya. Tapi tahap ni, saya rasa macam cukup apa yang ada. I will go for it but not compete with anyone. Adakah saya sudah sampai waktu yang 'ok i done everything'. Sifat berlumba lumba tu dah takda...flat....tak rasa.

Kawan 'neraka bergerak' saya yang tido sebantal selama 3 bulan di jakarta orang nya sangat pandai. Giler babas budak ni. Tak tercapai dek akal, ajar skali semua ingat. Abang long plak, ajar 500 juta kali tetap lah....sama. Sedih lah cam ni. Pastu kau kena compare dengan cikgu tu usah dikenang lah kan. Tu la orang suruh bila belajar focus, tapi saya takkan biarkan perkara begini berlaku...tidak.

Oleh itu semoga perasaan tua hilang dan semangat berkobar kobar kembali terjalin

Bye nak gi baca buku dulu, sebelum flight aku tu turbulance plak





2 comments:

Medina said...

hmm, kita semua makin tua.
muka awet muda tak bermakna kalau badan dah start sakit sana sini.
oh btw, rindu nak baca celoteh capt.. nanti kena backlog baca semua yang dah tertinggal.

captainlukman said...

KAnnnnnnn medina....so meh kita sedar diri cepat hehe