Thursday, July 4, 2013

Tugasan satu - Penerbangan Bantuan

Amboi orang tu sorang, dalam sibuk berkebaya nak gi kenduri kahwin kat longdong sana, tetap ada kiriman Surat Beracun mintak hantar assignment. Pastu ugut, nanti dia tak pun nak hantar. Cewah...main ugut ugut ya, siap kau. Aku khekoh habis murtabok mu kekgi*hi Mokcik tingting*.

Bukan saya tak nak submit Cik Esoh*alasan* tapi kan rasa cam takda benda nak cerita walaupun pada hakikatnya banyok. Jadi saya dengan paksarela hantar jugak...tolong bagi markah best ok!

Tugasan 1 Penerbangan Bantuan

Objektif Tugasan
  • Membawa penampang ke kampung MP
  • Melakukan jualan diudara dengan sepantas kilat
Soalan Tugasan: Kenapa kau tak menghantar tugasan walaupun kau tahu tugasan ini penting walhal kau tengah sembelit seminggu..kau tetap kena hantar.

Dalam masa tinggal selama bermiggu mnggu di kampung MP, maka telah menjadi kegelisahan anak anak CH sebab banyak penerbangan yang ditunda. Sebab apa?mana lah aku tahu, aku bukan kerja di pejabat. Namun begitu, desas desus mengatakan disebabkan Kota Suci senang dalam menaik taraf sebelum musim haji nanti, maka kuota yang diberikan sedikit. Maka teramat ekslusif lah siapa yang dapat pergi.

Namun diantara itu, ada satu penerbangan bantuan untuk membawa penumpang dari ibu negeri ke kota suci. Tapi ramai yang tak pernah buat destinasi ni, jadi muka masing masing ala ala berkruk kerak ketat macam skru je aku tengok. Ada yang aktres disebabkan biasalah orang padang pasir ni kan, akhlak dia pelik nak banding kita yang sangat bertimbang rasa, budi pekerti dan juga mengikut peraturan walaupun nak belok kanan kiri non ado nak bagi signal. Mesti mahal signal kereta kau*tetap smesh*

Maka didalam kapal, saya melihat ada antara mereka yang nak naik hantu disebabkan penumpang tak mematikan telefon selular. Habis keluar selang UK kau ya, dengan bermati matian ni nak suruh jugak orang tu matikan telefon selular. Mamg perlu dimatikan pun tapi kenapa kau macam nak tersembelit je aku tengok. Rilex sister...sister rilek.

Walaupun dah bangsa diaorang ni memang jenis tak dengar kata, tapi ada cara nya. Kau bagitahu je elok elok tapi mestilah tegas bukan marah.

Tahu kah anda membezakannya?

Sebagai hero tamil nessan juga nilam, saya dengor je lah dalam bising dia sambil bagitahu betapa keras nyaa kepala orang orang tu. Mula mula saya tak nak lah cakap, karang kan dikata aku BERANGAN...sebab sikit sikit ayat Berangan ..sikit sikit berangan. Tapi kan saya cakap jugak, sebab aku rasa rimas dah kau doh tebeng jugok tebeng jugok. Tak payah nak jerit jerit...tak payah nak sakit hati. Meh sini aku tunjuk satu.

Law samath Sheikh.....boleh dok mu matikang telepung mung?*sambil bagi senyum hok nok muntah skali*

Terus Off!!

Cam biasa dia ingat saya ni budok baru*kan i dah cakap i memang berangan muda*, tapi bila dia dah sibuk nak bagitahu caranya nak arrange bag. Saya senyum lagi sebab nya kau tak perlu nak stress stress bagitahu penumpang. Ada yang faham, ada yang tak faham. Maka kau pusing je bag tu, kan senang lepas orang tu letak kat atas tu. Kau cakap sampai berbuih pun kandang kandang diaorang tak faham.

Yang akhir tapi bukan yang terakhir, saya cakap.....apa yang perlu difahami bila buat penerbangan domestik ialah "Perbezaan Budaya".

Soalan berikut dia tanya...eh mung ni dulu terbang mana?

RIAK tak tugasan ni.






2 comments:

Mak Piah said...

baru tahu perangai hazab pax sini...lol. Syahbas bettaaaaaaaaa!

Berangan crew baru tau berangan hazabs hazabs semua.

X

saya juga suka berangan...* flips tudung..*

captainlukman said...

Kannnn uols kannnn? I memang berangans uols hehehehe