Wednesday, July 3, 2013

Ayem happy 2

Batchmate saya mostly perempuan, ada yang single mingle, ada yang dah kahwin dan ada juga MissJ. Whatever their role lah kan, but the common thing they spoke about is how men are easily to forget their partner's birthday. Katanya masa bercinta semua lah ingat, sampai size kasut seluar pun ingat. Dah masuk steady relationship or kahwin je mula lah lupa tu lupa ni.

Classics sungguh example korang kan?

Perlulah saya mengakuinya?

Ermmmmmmmmm panjang nya kau punya ermmm kan? Ada lah ingat ada jugak yang lupa. Or kami ni memang jenis suka lupa*tataw*. Birthday Semut was just around the corner,tapi masa kat Jakarta baru ni memandangkan saya terbang tak hengat punya dan telah pun menapak di kampung MP nak dekat sebulan. Maka dok dang lah nok beli adioh ke dia. Once dia confirm nak turun Jakarta, time pagi aku sampai tu lah bergegas pergi cari hadiah.

Dah masuk tahun ke 3 ni dah tak tahu nak bagi apa. Underwear dah bagi, baju dah puas, makan pun semua dah rasa, sib baik orang tu bukan branded conscious. Kalau tak with current currency necessity and necessary are easy to be distinguished.  Maknanya "Sedar Diri" la tu, kalau tak main sebat je kan? 

But one thing yang aku tahu in common, slain dia tak suka sangat telephone canggih walaupun penat aku jadi promoter suruh dia beli sebab senang nak cakap. Dia stick to hp yang 'asalkan aku ok' je. Ke kau nak aku beli tu yang kau buat dek je. Katanya selagi  boleh call dan baca SMS , it's good enough. 

I agreed sebab tu tema 2000. Ni dah 13 tahun kehadapan.

Communication penting wooooo, jap lagi tu lah hang ni la hang, mula la naik hantu sekor sekor. Kan aku kirim pakai asap baru kau tahu nak baca camana. Katanya duk kampung, semua tu tak penting*ishhh menyirap plak aku*. 

Fair if you think it's not really important,tapi aku tahu apa yang penting. Back up battery. Nah no more fancy fancy present...aku beli powerbank. Jadi dikau tidak mampu lagi untuk members alasan battery asyik flat je. Tu pun beli takda nak bungkus. Kan ada plak kata kedekut, tapi kita orang bukan jenis nak simmpan wrapping papers pun, so baik bagi bodo cam tu. Konseo dia kau Ikhlas!*dasar tak romantik kan?* Buang tanda harga je....tapi kad beday kena bagi ok. Tu tanda ingatan dan nanti senang nak letak atas side table, so ingat lah daku di kala kejauhan ni.

See saya ingat birthday dia....sungguh walaupun ni semua ini berlaku in advance which is 1 week before the actual date. Tapi hari actual birthday dia? 

Yesssssss aku LUPA!!!


1 comment:

Anonymous said...

lupa birth date tak apa lagi

tapi lupa nak sambut memang tak boleh

- captName