Wednesday, December 19, 2012

unwelcome visitor

Lately i had a few obstacles came and visited me.Unwelcome plak tu. Ye lah sapa nak jemput halangan kan? Kau nak ke? So I was a little devastated, and this is what happened when you overconfident, over excited and unprepared of the consequences.And to look instantly on a positive side is hard when you just crashed from a hard news. Still life goes on and do whatever you can to survive.

Then later at that night, I was smiling by looking back at why I need to be devastated. Talking with Semut always made me feel better, and talking to the good friends made you feel so strong. Pastu mula la ingat Tuhan......haaaaa yang ni biasalah. Masa senang takdalah kau nak ingat, sebenarnya ada tapi sikit la kan. Time jatuh berdebuk macam taik lembu baru la kau ingat segala.

I rarely share my problems with my parents. So if you share with them, God bless you because with their prayers. Nak harapkan aku ni, biarlah ku tanggung sendiri sebab cukuplah diaorang runsing hal lain dari runsing hal aku. But i found out as well, dalam bercakap dengan kawan atau sapa saja, bercakap dengan Tuhan sangatlah melegakan dan didalam kesulitan itu pasti ada jalan keluar kerana idea datang mencurah-curah.

Syukur...it's not settled yet but I can say I'm in the front line of the war. No this war doesn't involve friends or others. Sib baik ada orang sedarkan..."eh cepatnya mu give up!". A'ah...sejak bila plak aku ni easy give up? Bukan ke aku ni ahli kumpulan Gigih sedunia ke? Ok lupa...lack of determination or awareness. 

Dah...tunggu je lah apa jawapanya nanti.

So we've done with packing and moved some of our stuff to another house. Since Semut will leave Malaya for another job,I have to move somewhere else. Sad? Not really because we started our life from a long distance, so let's continue again. Asalkan masing-masing happy dengan kerjaya, jauh takpa. I've a few yang tanya 'tak takut ke dia cari lain'. I was like...tak kot. Walaupun kata orang 'Kucing mana yang tolak Friekies', tapi saya percaya dia..the only one my buchukness.

Marah sungguh kalau aku panggil dia buchuk. Somehow nama tu sangat suit dia.

Merry Xmas to those who celebrate and saya bagitahu dia, "Tahun ni takda hadiah ah....pitis takdok ni"*gila kedekut punya bf*. Katanya "Dok payoh...awak ada sudah hadiah saya"

Ohhh this is why I love you very BIG!

3 comments:

Silver Fern said...

Awwww.... How sweet...
Comeynya semut nih... Rasa ge nok cubit2 je pipi dia.. (Eh semut ada pipi ke?)
May the new year brings u joy n happiness ye kapten? Dan semoga dilindungi Allah selamanya -terus apor sejadoh--
Peace!

captainlukman said...

Ehhhh dok leh cubit, siang ke dia. Thanks yunk, same goes to you...make sure sejadoh Hermes ok*duduk tahiyat akhir slalu*hahahaa

Silver Fern said...

Hahahahah... Telekung Prada please... ^^